Interpretasjon- elevene spiller foran hverandre og øve på konsertframføring
Musikk vurdering- elevene kommenterer hverandres framføring og kommer i rolle for å vare lærere for hverandre- de øver på å lytte og å utvikle sine musikalske meninger
Sang- ved å synge utvikler elevene gehør, rytme og frasering
Musikkteori- det læres grunnleggende ting om musikkepoker, komponister, intervaller, akkorder
Samspill- for trekkspill, gitar og fiolin
Vi bruker enkle informasjonskapsler (cookies) for å forbedre brukeropplevelsen din. Vi samler ikke personlig informasjon uten ditt samtykke. Vi deler ikke personlig informasjon med tredjeparter. Du kan lese mer om dette i vår personvernerklæring. OK - Jeg forstår
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Pianolærer i Oslo prof. Noemi Utasi
Pianolærer i Oslo prof. Noemi Utasi finner undervisning utfordrende og spennende fordi hver elev er aneledes og timene med dem er aldri like. Dette inspirerer henne til å jobbe med undervisning.
Noemi er født i Subotica, Serbia. Hun begynte å lære piano på Musikkskolen i Subotica. Hun studerte på Kunstakademi i Novi Sad, Serbia både Bachelor og Master (2008-2013). Skoleåret 2012-2013 gikk hun første året av master 2 ved Franz Liszt Musikkakademi i Budapest. For 2013-2014 hun fortsatte master på Norges Musikkhøgskole som utvekslingstudent. Nå er hun på Fordypningstudiet på NMH. Hun studerte med Rita Kinka, Attila Nemethy, Balazs Fulei, Einar Henning-Smebye, Sveinung Bjelland.
Mellom 1999-2007 har hun vunnet første plass syv ganger i den Serbiske Nasjonal Konkurranse for Pianister og utmerkte seg på internasjonale konkurranser i Italia, i Belgia og i Ungarn. Hun fikk en pris fra den Kongelige familien Karadordevic for å ha vært den beste studenten. Universitetet i Novi Sad har også gitt henne et flertall priser for hennes gode resultater på studiet. Året 2012/2013 ble hun valgt som en av de beste studentene ved Kunstakademi i Novi Sad og mottok et stipend fra Azerbaijan som kalles Uzeyir Hajibeyov. Noemi underviste klaver ved Musikk videregående skole i Subotica. Som masterstudent ble hun assistent til klaverseksjon ved Kunstakademiet i Novi Sad i skoleåret 2012-2013. Hun jobbet også som privat pianolærer. Hun finner undervisning utfordrende og spennende fordi hver elev er annerledes og timene med dem er aldri like. Dette inspirerer henne til å jobbe med undervisning.
UTDANNELSE
2014 – 2015 Norges Musikkhøgskole, Oslo ( Fordypningsstudiet)
2013 – 2014 Norges Musikkhøgskole, Oslo (to års masterstudium)
2012 – 2013 Franz Liszt Musikkakademi, Budapest, Ungarn (Masterstudium )
2012 – 2013 Kunstakademi, Novi Sad, Serbia (Masterdiploma)
2008 – 2012 Kunstakademi, Novi Sad, Serbia (Bachelordiploma)
2005 – 2008 Musikk videregående skole i Subotica
Erfaring:
Noemi underviste i klaver ved en videregående musikkskole i Subotica
Hun var assistent til klaverseksjon ved Kunstakademiet i Novi Sad
Pianoelærer hos Kolibri siden 2015
Utmerkelser/pris:
Mellom 1999-2007 har hun vunnet første plass syv ganger i den Serbiske Nasjonal Konkurranse for Pianister og utmerkte seg på internasjonale konkurranser i Italia, i Belgia og i Ungarn.
Noemi fikk en pris fra den Kongelige familien Karadordevic for å ha vært den beste studenten.
Universitetet i Novi Sad har også gitt henne et flertall priser for hennes gode resultater på studiet.
Året 2012/2013 ble hun valgt som en av de beste studentene ved Kunstakademi i Novi Sad og mottok et stipend fra Azerbaijan som kalles Uzeyir Hajibeyov.
Utdanning:
2014 – 2015 Norges Musikkhøgskole, Oslo ( Fordypningsstudiet)
2013 – 2014 Norges Musikkhøgskole, Oslo (Mastergrad i piano 2/2)
2012 – 2013 Franz Liszt Musikkakademi, Budapest, Ungarn (Mastergrad i piano 2/1)
2012 – 2013 Kunstakademi, Novi Sad, Serbia (Mastergrad og diploma i piano og pedagogikk)
2008 – 2012 Kunstakademi, Novi Sad, Serbia (Bachelorgrad i piano og pedagogikk)
2005 – 2008 Musikk videregående skole i Subotica
Lærere Noemi jobbet med:
Rita Kinka, Attila Nemethy, Balazs Fulei, Einar Henning-Smebye, Sveinung Bjelland.
Undervisningsopplegg
Undervisningen består av:
Intensivt og kontinuerlig arbeid med hørselen. Etablere nye vaner ved å tenke i bilder og lydforestillinger, og å uttrykke seg gjennom lyd.
Introdusere elevene for instrumentets struktur og oppbygning, akustiske egenskaper og uttrykksfulle kapasitet.
Noteopplæring – å kunne å lese og skrive noter i G og F nøkkel
Mestre de grunnleggende teknikker for å spille/synge
Å forstå betydningen og viktigheten av universelle musikalske begreper (tempo, rytme, meter, dynamikk, agogik, artikulasjon, betoning, og instrumentering) og bruken av disse i musikken.
Opplæring til selvstendighet i øvingsprosesen og i hjemmearbeidet.
Konserterfaring
Etablere vaner å lytte til musikk med kunstnerisk verdi (i form av lydopptak og å gå på konserter).
Definere musikalske estetiske kriterier
Gruppetimer
Gruppetimer består av:
Interpretasjon- elevene spiller foran hverandre og øve på konsertframføring
Musikk vurdering- elevene kommenterer hverandres framføring og kommer i rolle for å vare lærere for hverandre- de øver på å lytte og å utvikle sine musikalske meninger
Sang- ved å synge utvikler elevene gehør, rytme og frasering
Musikkteori- det læres grunnleggende ting om musikkepoker, komponister, intervaller, akkorder